söndag 4 december 2016

I hantverkshörnan: December

Och så var det december! Tiden går så fort, det känns fortfarande som det borde vara maj juni. Men på hantverksfronten har tiden nästan stått stilla sedan november. Det hemliga projektet (i röda stickpåsen) har vuxit en del och kommer troligtvis bli klart innan jul.



Sirin har vuxit en hel del sedan november. Jag är nästan klar med lövmönstret så snart är det dags att dela av för ärmarna. Vilket också betyder att det snart är dags för massor av tråkig slätstickning.



Jag har knappt rört broderiet mer än att jag har flyttat på det från ett ställe till ett annat. Jag hoppas att jag får lite tid över till att brodera under ledigheten senare i månaden.



Det ända nya projektet är mössan Riga, som jag påbörjade och började om i slutet av november. Jag hann sticka hela mudden och skulle påbörja den mönstrade biten, då upptäckte jag givetvis att färgerna inte alls fungerade tillsammans. Efter att ha letat genom hela garnlådan för att byta ut en av färgerna utan någon framgång var det bara att repa upp och börja om från början med en nya färger. De nya färgerna passar mycket bättre ihop

4 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer! Jag tycker också det är kul att ha lite olika projekt på gång så att man inte tröttnar. ;)

    SvaraRadera
  2. Själv jobbar jag mest med mina julklappar just nu så längtar verkligen till efter jul när jag ska starta upp lite nya projekt igen. Mössan ser ut att bli huuuur fin som helst! Älskar verkligen färgkombinationen!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färg på din Siri!

    SvaraRadera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.