måndag 29 februari 2016

Astrid


I november började jag sticka på mitt tredje par vantar från Vantar för alla årstider och förra veckan blev de äntligen klara. De var jätte roliga att sticka och jag fick testa på att sticka med två nya tekniker som jag inte stickat med förut, den lettiska flätan och att sticka med tre färger. Eftersom att jag aldrig stickat med tre färger tidigare trodde jag att det skulle vara ganska svårt, men det var lättare än förväntat. Även den lettiska flätan var lättare att sticka än vad jag förväntat. Oturligt nog så börjar det bli för varmt för att ha vantar, så de kommer få ligga till sig till hösten istället.

Mönster: Astrid, designat av Clara Falk

Garn: Kampes 2-trådigt ullgarn i färgerna lila 219 (rester från Siri), mörklila 236 och ofärgat vitt garn

Stickor: 3,0 mm


 

2 kommentarer:

  1. Veldig fine votter!! Flott mønsterstrikk! Det er gøy å prøve nye teknikker, spesielt når man mestrer det så godt som du har gjort her :)

    SvaraRadera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.