måndag 28 juli 2014

Färdiga!

Det tog sin lilla tid men nu är de äntligen färdiga, mitt första par egenstickade strumpor. Det tog något längre tid än vad jag hade räknat med att sticka första strumpan, då jag var tvungen att dra upp strumpan fyra gånger och dra upp hälen en gång. Strumpa nummer två gick desto fortare. Den tog bara en tredjedel så länge som första strumpan gjorde. I vilket fall så är jag nöjd med mina nya mysiga strumpor.

Inte nog med att jag har lärt mig att sticka strumpor så har jag fått lära mig två nya sticktekniker, magic loop tecnic och figure-eight circular method, som jag tror att jag kommer ha en hel del användning av även i framtiden.


6 kommentarer:

  1. Flotte sokker i hærlige farger.

    SvaraRadera
  2. sv; ja vi hade det jättebra <3 Jag älskar London!

    Förresten så går det inte att kommentera din blogg utan googlekonto så du vet :) Det går någonstans att ändra så man kan kommentera med bara namn och URL också, om du vill göra det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då :P Jag trodde jag hade ändrat det, men nu är det i alla fall fixat :)

      Radera

Jag sätter stort värde på alla era kommentarer! Om du inte vill kommentera som Anonym kan du välja alternativet "namn/url" under kommentera som. Där fyller du bara i ditt namn och skriver din kommentar, så är det bara att publicera den sen. Vill du även få mejl om svar på din kommentar klickar du bara i rutan "Avisera mig" innan du skickar din kommentar.